Kedi İle Birlikte Uzun Yolculuk

112774 Puan

Herkese merhaba :) ben de bir soru sormak istiyorum ve önerilerinize açığım. Kedimiz 1,5 yaşında ve ilk kez ailem ve kedimiz ile birlikte uzun bir yolculuğa çıkacağız 2 hafta sonra, kardeşim ile uzun bir süredir birçok araştırma yapmaktayız ,yolculuk 7-8 saat sürecek. Büyük ihtimalle mama yemeyi ve su içmeyi istemeyecek bu süre zarfında, molalarda yemek isteyebilir belki.Ek olarak araba yolculuğunu pek sevmediği için biz şimdiden arabaya inip ,arabada boxunun içinde oturarak alıştırma yapmaya başladık(olumlu koşullansın diye de arabada iken ödül maması veriyoruz) kedimiz açısından yolculuk daha rahat geçsin diye petlabs markasının antistress bitkisel takviyesini kullanmayı düşünüyoruz,8-9 saatlik bir etki süresine sahipmiş bu da yolculuk boyunca kedimizin rahat olması için yeterli zaten, veteriner hekimler sedatif öneriyorlar ama kesinlikle düşünmüyoruz kullanmayı. Bunun dışında kedimizin aşırı stres yaşamaması için ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz? eğer varsa bu konuda kendi deneyimlerinizi paylaşabilirseniz çok sevinirim. Eğer aramızda veteriner hekim olup da farklı bir öneride bulunabilecek olan kişiler varsa daha da harika olur :)

6 CEVAP

Merhabalar.

Daha önce benim soruma üşenmeyip yazdığınız o uzun ve bol açıklamalı cevabınıza buradan da teşekkür etmek istiyorum öncelikle. :)

Benim kediyle uzun yolculuk tecrübem yok ama çok araştırıyorum, daha önce tecrübe edenlerden okuduğum kadarıyla bir iki tavsiye verebilirim. Arabada oturup olumlu koşullanma alıştırması yapmanız çok faydalı olacaktır kesinlikle. En azından yolculuk günü arabaya ilk bindiğinizde yadırgamayacaktır. Ancak araba hareket ettikten sonra stres seviyeleri artabilir. Bunun için arabaya bindirdikten sonra box'ının üzerini etrafını göremeyeceği ama aynı zamanda hava da alabileceği şekilde çok fazla ışık geçirmeyen bir örtüyle örterseniz etraftaki hareketliliği görmeyeceği için sakin kalabilir.

Bir de eğer göğüs tasması taktırıyorsa kendine, tasmanın sapını olabildiğince kısa tutup diğer ucunu arabadaki sağlam bir yere (ön koltuğun kafa yaslama kısmının demiri gibi mesela) çok sıkı bağlayıp box'tan çıkmak için çok çırpınırsa box'tan çıkarıp kucağınızda bu şekilde kontrollü olarak tutabilirsiniz. Böylelikle elinizden kaçırma gibi bir riskiniz de olmaz. Bir de her detayı düşünen biri izlenimi yarattınız bende, eminin düşünmüşsünüzdür bunu da :) ama yavru köpekler için tuvalet eğitimi pedleri var, onlardan alıp box'ının içine sererseniz olası tuvalet kazalarından da kurtulmuş olursunuz. Hatta eğer tasma planını uygulayacaksanız yanınıza o pedlerden yedekli alıp arabanın koltuklarına da serebilirsiniz kedinizi box'tan çıkardığınızda.

Bir de şu var, PetLabs'ın anti-stress'i mutlaka etki edecektir ama tavsiyem direkt yolculuk günü kullanmaktansa düzenli kullanmaya daha öncesinde başlamanız. Hatta hemen bile başlayabilirsiniz. Biz birbirlerine bir türlü alışmayan kedilerime 2 gün önce kullanmaya başladık. Bünyesinden midir birinde hiçbir etki görmedik, aynı saldırganlık devam etti. Bazı bünyelerde düzenli kullanımda etki gösterebiliyor dediler. Nasılsa bitkisel ve yan etkisiz bir ürün olduğu için kullanmaya erken başlayarak en azından risk almamış olursunuz.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar. Umarım sorunsuz ve çok keyifli bir yolculuk ve harika bir tatil geçirirsiniz kedişinizle. :)

Bol patili günler dilerim. :)

112774

Tekrar merhaba ilginiz ve cevabınız için asıl ben çok teşekkür ederim :) Çok naziksiniz gerçekten. Göğüs tasmasını da almayı düşünüyoruz yanımıza ama arabadaki bir bölgeye bağlamak aklıma gelmemişti çok sağ olun, biz de boxun üstünü hafif karanlık olması için örtmeyi düşünüyoruz, tek tedirginliğimiz sıcaklık, arabayı da klima ile mümkün olduğunca serinletmeye çalışacağız (serin hava direkt boxa gelmeyecek şekilde elbette),bir tuvalet pedi mantıklı olabilir gerçekten de biz de kum kabını arabanın arka koltuğuna ,yanımıza almayı düşünmüştük.
Umarım gideceğimiz ortama da kolay adapte olur biraz stresli bir minnoş da kendisi :), bir pansiyon ya da otel yerine evde kalacağımız için daha rahat olur diye düşündük ama bakalım nasıl olacak.
Tekrar çok teşekkürler detaylı cevabınız ve güzel temennileriniz için, umarım sizin de dediğiniz gibi keyifli vakit geçirebiliriz :)

114487

Rica ederim ne demek. :) Kum kabını yanınıza almak da benim aklıma gelmemişti. :) Aslında pedden daha iyi olabilir kediniz için. Ped ona yabancı geleceğinden tuvaletini yapmamak için kendini sıkabilir ama alıştığı kumu olursa direkt girer oraya yapar. :)

112774

Pet labs için de çok haklısınız size demiştim ya teyzemin kedisi için kullanıyoruz yaklaşık 4-5 gündür akşam 21.00 de son kez kontrole gittiğimizde veriyoruz şırınga ile ama nefret ediyor tadından da :( ağzını da kilitliyor çok zorlanıyoruz, nasıl daha kolay kullanılabilir sizce?
Kendi kedimize de vermedik henüz ama o da nefret ediyor bu tarz şeylerden :)
( sabah tekrar kontrole gidiyoruz teyzem 10 günlüğüne şehir dışında olduğu için kedisi gece tek başına kalıyor ama günde 3 kez biz kontrole ve onunla vakit geçirmeye gidiyoruz,sanırım etki ediyor olsa bile sabah biz gittiğimizde etkisi geçmiş oluyor çünkü ısırma ve saldırma davranışları devam ediyor)

114487

Bizimki yaş mamayı çok seviyor. Yarım paket yaş mamanın içine koyup karıştırıyorum, aslında şurubun kokusu çok baskın olmasına rağmen sırf içinde yaş mama var diye hapur hupur yiyor, dibini bile sıyırıyor. :) Kendisi obezite sınırında olmasına rağmen mecburen her gün yarım paket yaş mamayı veriyoruz ilacı içebilsin diye. :( Birkaç gün daha bu şekilde devam edeceğiz, o arada ilacın tadına kokusuna iyice alışmış olur, o zaman belki şırıngayla verirken daha rahat ederiz. Umut dünyası... :) Bizimkiler en çok gece kavga ediyorlar, sabaha karşı. Gündüz zaten bütün gün uyuyorlar. Gece etkisini gösterse yetecek bize ama daha dün gece 2 kez birbirlerini yolacak kadar giriştiler kavgaya. :( Umarım uzun vadede gerçekten etkisini görürüz de rahat ederiz.

Soruya cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Üye Ol Giriş Yap

• 197 Görüntüleme
  • 6 Cevap
  • 2 Pati

SORUNUZ MU VAR?

Uzmanlardan ve diğer üyelerden faydalı cevaplar almak için: