Kedim Sürekli İshal Ve Kilo Kaybediyor

Ebrarmasha
Ebrarmasha

771 Puan

2 Yaşında british short hair. 3-4 ay önce ishal şikayetiyle gittik flagyl kullandık geçmeyince AG oranına bakılıp fip teşhisi konuldu AG oranı 0.6 idi. aynı zamanda 3 lü gaita testi negatif çıktı ve hemogramı da iyi dendi. Petcore kapsül sabah akşam 1 tane kullandık. ve bu süreç boyunca her gün fortiflora pebiyotik ve probiyotik toz kullandık. İshali fortiflora verdikçe kontrol altında kalıyordu vermediğim gün tekrar etmeye başlıyordu. Purina gastrointestinal mama kullanıyoruz sürecin basından itibaren. Kapsüllerimiz bitince AG oranına tekrar bakıldı 0.4 çıktı. Gerileme olduğu için tekrar kapsül kullandık sabah 2 akşam 2 verildi kapsüller. Kilo bugüne kadar hep 2.5 sabitti en son bugün kilosu 2.2 çıktı oldukça fazla kilo vermiş.
ara ara viyo recuperaction ile beslenmeyi desteklemeye çalıştım ama 1 aydır tekrar ishali arttı ve halsiz
dün sarı ve su gibi dışkıladığı için veterinerim Zoosorb verdi 12 saat ara ile içirdim ama bir etkisi olmadı yine aynı şekilde. Bugün gittiğimde flagyl hap çeyrek sabah çeyrek akşam olmak üzere başlandı.toz probiyotik verildi. fip ilacı da sabah 1 akşam 1 e düşürüldü


BU UYGULAMALARDA YANLIŞ EKSİK BİR ŞEY VARSA LÜTFEN GÖRÜŞLERİNİZİ PAYLAŞIN KEDİM NE YAPTIYSAM İYİLEŞMİYOR FARKLI BİR VETERİNERE Mİ GÖTÜRMELİYİM?? 2.2 kilo olmuş resmen ölüyor gözlerimin önünde

8 CEVAP

Ozguu
Ozguu

12225

Çok geçmiş olsun. tek başına AG oranı ile başka hiçbir semptom yoksa (halsizlik iştahsızlık dengesiz yürüme vs) direkt kedi fip demek şeklinde kesin bir teşhis konulmamalıydı bence. 1.5 yaşında british kedimiz yavruluğundan 9 aylık olana kadar hep ishal/yumuşak dışkı yapıyordu. En az 5 veteriner değiştirdim. İlk veteriner corona olduğunu söyleyip petcore tabletlerden vermişti ama ben şahsen kullanmadım. Çünkü araştırdığımda o tabletlerin de organlara zararı olabileceğini gördüm maalesef…. Proplan mama yerine başka bir mama deneseniz, biz ishal sorunumuzu virbac markasıyla çözdük mesela. Ama yine de kesinlikle başka bir veterinerden ya da mümkünse hayvan hastanesinden de görüş almalısınız

Ozguu
Ozguu

12225

Ekstra şunu söylemek isterim bizde 3lü test haricinde ona ek olarak detaylı dışkı testi yapıldı (bazı türler 3lü testte tespit edilemiyormuş) bağırsakları ve diğer organları kontrol etmek ve IBD (İnflamatuar Bağırsak Hastalığını) elemek için detaylı ultrason yapıldı. Bunlar yapıldı mı acaba sizde? Yani ishal fipten kaynaklanmıyorsa, asıl sorun çözülmedikçe fip tedavisi de bağırsak emiliminde problem olduğu için işe yaramayacaktır…

Ebrarmasha
Ebrarmasha

771

Bugün başka bir veterinere gittim. Kedim fip değilmiş. Kedimde çoklu organ yetmezliği ve bağırsaklarında ağır hasar çıktı. Spirometra Giardia ve daha bir sürü şey….
Lütfen her veterinere güvenmeyin. Tedaviye başladık şuan 😭 inşallah biran önce iyileşir

Ozguu
Ozguu

12225

Çok üzüldüm gerçekten organlara zarar veren büyük ihtimal o kadar petcore kullanmak olabilir :( başka bir veterinere giderek çok iyi yapmışsınız bir an önce doğru tedaviyle toparlar umarım 🙏🏻🙏🏻

merhaba cok gecmis olsun insallah bi an once toparlar kuzucuk su an durumu ne acaba merak ettim🙏

Snsgzm
Snsgzm

11872

Çok geçmiş olsun, dilerim bir an önce sağlığına kavuşur 🙏🏻

Ebrarmasha
Ebrarmasha

771

Masha’nın bütün tahlilleri yapıldı. Ultrasonla tüm organlarına bakıldı. Şimdi gereken ilaçlarla tedavimize devam ediyoruz. İnşallah iyileşir ve sağlığına kavuşur dua bekliyoruz🙏
Yoğun bir tedavi sürecindeyiz. Tedavimizi sizinle paylaşmak isterim
08.00 Vetgastril 1 ml
10.00-22.00 phytvet Enteric 1.5 ml sabah 1.5 ml akşam
10.30-22.30 Flagyl 125 mg sabah 125 mg akşam
11.00-23.00 phytvet Hepatic sabah 1 ml akşam 1 ml
11.30-23.30 Cholecysto 2ml+ Viusid 1 ml
02.00 Diastop 1 şaşe (aktif kömür)
Gün içerisinde probiyotik ve Kanındaki amonyağı almak için Azofix kapsül 1 adet kullanıyoruz
Safra kanalımız kapalı.
Durumumuz şuan çoklu Organ yetmezliği. Böbreklerini, bağırsaklarını, karaciğerini, safra kanalını toparlamaya çalışıyoruz.
Allah’ın izniyle iyi olacak.
Okuyan gören kim varsa size tek tavsiyem iç dış parazit asla ihmal etmeyin ishal olması durumunda lütfen mikrobiyal test isteyin bir veteriner değil birçok veterinerden görüş alın
Bizim durumumuz karmaşık işin içinden nasıl çıkacağız bilmiyorum Rabbim Mashaya ve tüm hastalara şifa versin🙏
Merak ettiğiniz bizi düşündüğünüz için sizlere de çok teşekkürler🫶🏻 umuyoruz ki iyi olacağız

Ozguu
Ozguu

12225

Bizim de ilk ishal zamanlarımızda flagyl bermişti veterinerimiz işe yaramıştı. hala ara ara kakası yumuşadığında ya da ishal olduğunda da enteric kullanıyoruz gerçekten işe yarıyor umarım sizde de yarar bi an önce toparlar 🙏🏻

Soruya cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Üye Ol Giriş Yap