Kedi Mide Dönmesi Ameliyatı

Merhaba, kedim yaklaşık 1 yaşında. Her şey ara ara kusmasıyla başladı. Bir gün top şeklinde bir sünger parçasını çıkarmaya çalıştığını gördük. Sonrasında kusmaları devam etti; önce mama, ardından beyaz köpük ve mide sıvısı kusmaya başladı. Buna ek olarak daha sakinleşti, evde normalde yatmadığı köşelere gidip yatıyor ve bir kez de tuvaletini kum dışında yaptı.


Bu belirtiler üzerine veterinere götürdük. İlk olarak kusma önleyici tedavi uygulandı ancak düzelmeyince kontrastlı röntgen çekildi. Kontrast mideden bağırsağa geçmeyince mideyi açma kararı alındı.


Ameliyatta yabancı cisim bulunmadı. Asıl sorunun midenin dönmesi olduğu ortaya çıktı. Veterinerin söylediğine göre, kedim gördüğümüz o büyük sünger parçasını çıkarmaya çalışırken midesini çok şiddetli kasmış ve buna bağlı olarak mide dönmesi gelişmiş. Ameliyat sırasında midede biriken asit boşaltıldı ve mide normale çevrildi. Veteriner bunun çok kritik ancak zamanında müdahale edilen bir durum olduğunu söyledi.


Ameliyat sonrası 4 gece veterinerde kaldı. Bu süreçte damar yoluyla beslendi ve hareket edip dikişlerine zarar vermemesi için kontrollü şekilde tutuldu. Eve geldiğinden beri zaman zaman öğürme hareketleri yapıyor ama kusmuyor. Çok hareketli bir kedi olmasına rağmen şu an oldukça sakin. Veteriner bunun yaşadığı travmaya bağlı olduğunu ve toparlanmasının yaklaşık 10 gün sürebileceğini söyledi. Ayrıca ilk günlerde iştahının olmamasının da beklenen bir durum olduğunu belirtti.


Benzer bir süreç yaşayan veya mide dönmesi ameliyatı geçiren kedisi olan varsa iyileşme süreciyle ilgili deneyimlerini paylaşabilir mi? Özellikle ne kadar sürede eski enerjilerine kavuştuklarını merak ediyorum.


1 CEVAP

CalicoMia
CalicoMia

15860

Merhaba öncelikle geçmiş olsun. Ne yazık ki bu konuda hiçbir bilgim veya fikrim yok. Ancak insan üzerinden dolaylı bir çıkarım yaparsak iştahsız ve hareketsiz olması son derece normal. Mide dönmesi çok ciddi ağrı yapar. Üstüne operasyon da olmuş. Bu seviyede ciddi bir durumda iştahsız olması son derece normal. İştahını bir nebze yerine getirmek için ve mideyi de yormamak adına birkaç gün yaş mama verebilirsiniz diye düşünüyorum. Küçük öğünler halinde sık sık verin ki bir anda mide dolup kramp, anlık kasılma gibi durumlar yaşamasın bebek. Tekrardan çok geçmiş olsun. Şifa diliyorum.

Soruya cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Üye Ol Giriş Yap