Yardım Lütfen

Dynilyn
Dynilyn

556 Puan

Son 4 aydır inatçı pati içi yaralarıyla uğraşıyorum. Kedim 10 aylık tekir evde yaşayan bir oğlan, tüm partilerde dönüşümlü olarak yaralar çıkıyor, geçen ay hafif kanama ve enfekte oldu bir pati operasyon geçirdi dikiş felan. Sonra boyunluk ile iyileşti patiler. Ama tekrar başladı şimdi, kendini parçalıyor ısırıyor kaşındıkça. Böyle bir olay yaşayan var mı? Veterinere defalarca götürdüm, sonuç yok.
Fotoğraftaki operasyon öncesi hali, genelde soyulma şeklinde oluyor.



12 CEVAP

Ozge00
Ozge00

23743

O kadar da güvenmeyin bence baska veterinere götürün. Bu daha farklı bir şey. Daha önce kedimde asidan sonra kaşıntı olmuştu patilerinde acayip şekilde yalayıp ısırıyodu. Yara olmaya başlamış ben farkettigimde hemen götürdük. Alerjik reaksiyon göstermiş asiya bir igne yapildi ertesi güne kalmadan geçti. Sizin de mamaya veya yediği farklı bir seye alerjisi olabilir, baska bir sorun da olabilir bilmiyorum. O yuzden altında yatan nedeni bulmak için testtir vs yapmak lazim. Kesinlikle baska veterinere götürün diyorumben. Geçmiş olsun


Ozge00
Ozge00

23743

Ikisinden de olabilir bilemeyiz. Mama kaliteli olsa da icindeki bir sey kediye iyi gelmiyor olabilir. Bentonit kumlar da cok sağlıklı değil zaten. Kum da yapabilir yani. Sorun ne zamandır var Kum veya mamaya yeni geçince mi oldu? Oyle ise ikisinden biridir ama değil ise altinda baska bir sorun da yatıyor olabilir. Siz bir dönüp bakın, çünkü 4 aydır kaktüsle ilgili değildir o sorun


Gelyahron
Gelyahron

117494

Başka Veterinere göturdunuz mü? Kan tahlili vs yapıldı mı


Dynilyn
Dynilyn

556

Veterinere güvendiğim için götürmedim bebekliğinden beri ona gidiyoruz. Kan tahlili hiç yaptırmadı, kaktüse felan girmiştir dedi, oksijenli suyla yıka dedi, geçmedi üstüne bide kanamaya başladı.


Dynilyn
Dynilyn

556

Teşekkür ederim, defalarca veterinere götürdüm:( n&d yiyor aylardır vancat sabun kokulu kum kullanıyoruz, bunlardan olma ihtimali var mı?


Dynilyn
Dynilyn

556

Kaktüs değil zaten operasyon öncesi kaktüsü evden götürdüm 1 ay oldu ve tekrarladı yaralar :( n&d uzun zamandır kullanıyorum, kuma yeni geçtim diyebilirim, kumu değiştirmeyi deniyim.


Ozge00
Ozge00

23743

Bentonit kumlar cok sağlıklı değil zaten pelete gecme şansınız varsa geçin. Yada onceden kullandığınız kumdan kullanım onda öyle bir sorun oluşmadiysa.
Ama en doğrusu detaylı test tahlil vs yaptırmak. Kumu değiştirince de gecmezse daha farkli bir sorundur. Bir de ayni veterinere degil başkasına götürün. Benim dilim yandı veteriner yüzünden sizin yanmasin.


Dynilyn
Dynilyn

556

Önceden kristal kum kullanıyordum o da zararlı ve koku oluşuyordu o yüzden bıraktım :( hangi markayı önerirsiniz pelet kum için?


Ozge00
Ozge00

23743

Kristal kumlar da pati çiziyor ya. Pelet olarak natural bastet, bigcat, noble, agrobit, oskaryum olabilir. En uygunu oskaryum ilk onu deneyebilirsiniz. Bir alışma süreci oluyor, ilk kumla peleti karıştırıyoruz falan çünkü kokusu ve yapısı farklı olduğu icin biraz tuhaf karşılıyorlar. Ama kuma göre cok rahat.
Şuan pelet almak istemiyorsanız da başka marka kumla devam edin. Çok kalın taneli olmasın.
Sorun kum ise zaten gecer yavasca yarasi.
4 aydir kullandığınız farklı bir sey var mi mesela zemini neyle siliyorsunuz? Bazen kullanılan sirke, çamaşır suyu, vernik tarzi şeyler de patiyo cok kotu yapabiliyor.


Dynilyn
Dynilyn

556

Yerleri artık sadece bir sirke solusyonu ile temizliyoruz, çamaşır suyu gibi herhangi bir kimyasal yok, peleti de sipariş verdim denemek için geçmezse başka veterinere götürürüm. Çok teşekkür ederim vaktinizi ayırdığınız için


Soruya cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Üye Ol Giriş Yap

  • 190 Görüntüleme
  • 12 Cevap
  • 0 Pati

SORUNUZ MU VAR?

Uzmanlardan ve diğer üyelerden faydalı cevaplar almak için:

Yeni Soru Sor
HAYTAP & PETLEBI
BARINAKLARA BAĞIŞ
BUGÜNE KADAR 26921 KG MAMA BAĞIŞLANDI

BENZER SORULAR