Kedi Göz İltihapı

dolstoy
dolstoy

2355 Puan

merhabalr öncelikle birkaç gündür beslediğim bir sokak kedisi var ve gözü mikrop kapmış. tedavi için elimde terramycn krem var kedi gözüne kullanılıyor diye biliyorum ancak kediye yaklaşamıyorum. elimden geldiğince ağır sessiz ve gözüne bakmıyorum, bakarsam sürekli kırpıyorum, mamasını koyarken gösteriyorum ama yaklaştırmıyor. yaklaşsam da krem sürdürmez. bu konu hakkında tecrübesi olan arkadaşlar varsa yardım edebilir mi? fotoğrafı attım aşağıya ama belli değil.



13 CEVAP

elifozzdemiir
elifozzdemiir

13682

kedi buyuk oldugu icin cok zor yas mama falan verin o sekilde surmeyi deneyin ve evet terramycn cok iyi bu konularda ben de yavru kedime kullanmistim 2 gunde iyilesti gozu


Gonderwal
Gonderwal

1960

Gözü mikrop kaptıysa eğer onedron damla ile birlikte kullanılacak exocin damla veya brunac göz damlası alıp günde 3 kez 1 er defa damlatmanızı tavsiye ediyorum. Eczaneden alabilirsiniz, fiyatları uygun. Brunac bir tık daha pahalı diğerlerine göre. Bunun dışında eczanede seyrek borik asit çözeltisi hazırlatıp pamuğa döküp silebilirsiniz.


Gonderwal
Gonderwal

1960

Mamasını yerken çömelerek yanına yaklaşın yavaş yavaş sevin, güzel güzel konuşun. O şekilde alışabilir


Gonderwal
Gonderwal

1960

Yani aynı durumu bende yaşadım ve şu an yaşıyorum. Bende de yavru kedi var ve sokaktan buldum, aynı şekilde göz iltihapı vardı ve bu şekilde kendime alıştırdım. Benden deli gibi kaçıyordu ilk başta. Yavaş yavaş yaklaşıcaksınız, onun boyuna ineceksiniz, bol bol konuşacaksınız, mümkünse eve girmesine izin vereceksiniz. Elinizle çağırmaya çalışacaksınız pisi pisi diyerek falan. Elinize alacağınız bir şeylerle ilgisini çekmeye çalışacaksınız. Yukarıda dediğim şeyler zaten zararsız olduğunuzu gösterme yolu. Ben bu şekilde alıştırdım hatta tedavisini tamamlamak üzereyim.


Tengu
Tengu

12742

bildiğim kadarıyla 4. aydan sonra insan temasına alıştırmak imkansız ay yanlış olabilir ama bu kedi için imkansız duruyor.
hiç dokundurmuyorsa sadece mama yerken ensesinden yakalayıp sürebilirsiniz. o da çok zor hem yakalama açısından hem tutma açısından. bir daha da aynı tuzağa düşmez zaten.
taşıma çantasına mama koyup içine girdiğinde vete götürmek en sağlam seçenek gibi geldi bana. onlar vahşi kedileri de tedavi edebilir ama tek başına vahşi kediyi tutup gözüne krem sürmek çok zor belki birinin yardımını alırsanız mümkün olabilir ama
geçmiş olsun


Gonderwal
Gonderwal

1960

Yani evet zor gerçekten, aynı durumu yetişkin kedilerde de yaşadım, yine bu şekilde yaptım ve alıştılar. Ama tabi kedinin geçmişi çok önemli, her tecrübe her yöntem tutmayabiliyor ve ciddi anlamda sabır, zaman istiyor. Umarım başarabilirsiniz ve daha farklı yararlı tavsiyeler bulabilirsiniz.. Taşıma çantasına mama koyup veterinere götürmek en mantıklı seçenek gibi. Geçmiş olsun tekrar :(


Tengu
Tengu

12742

yıkarsanız geçer zaten mamanın kokusu daha cazip geleceği için buna aldırmaz bence:)


dolstoy
dolstoy

2355

biliyorum ama kedinin bu halde gezmesine çok üzülüyorum. yarın yaş mama deneyim ama yine yaklaşacağını sanmıyorum. gerçekten aklıma hiçbir şey gelmiyor. böyle bir kediyi tedavi etmeyi başaran birisi varsa lütfen nasıl yaptığını yazsın


dolstoy
dolstoy

2355

ilaç sıkıntı değil ama kedi yaklaştırmıyor


dolstoy
dolstoy

2355

dedikleriniz güzel şeyler ama kedi yavruyken insanla sosyalleşmediği için yaklaştırmıyor kendine. bir kere sevmeme izin verse tedavisini tamamlarım yavaş yavaş. benim sorduğum aslında bu kediye nasıl zararsız olduğumu gösteririm


dolstoy
dolstoy

2355

size geçmiş olsun ama yavru ve yetişkin kedi çok fark eder. bende yavruyu alıştırdım ama yetişkin bir kediyi alıştırmak gerçekten çok zor. bunların hepsini yapmaya çalışıyorum izin vermiyor zaten. beni bir tehdit olarak algılıyor.


dolstoy
dolstoy

2355

taşıma kabına girer mi? benim kedimin olduğu için içinde kokusu yok mudur


dolstoy
dolstoy

2355

teşekkürler en kısa zamanda deneyeceğim.


Soruya cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Üye Ol Giriş Yap

  • 141 Görüntüleme
  • 13 Cevap
  • 0 Pati

SORUNUZ MU VAR?

Uzmanlardan ve diğer üyelerden faydalı cevaplar almak için:

Yeni Soru Sor
HAYTAP & PETLEBI
BARINAKLARA BAĞIŞ
BUGÜNE KADAR 29956 KG MAMA BAĞIŞLANDI

BENZER SORULAR