Kedim Corona Mı?

Aysen61
Aysen61

603 Puan

Arkadaşlar covid19 pozitifim kedimin bağışıklığıda düşük acaba ona bulaşmış mıdır ? Çok korkuyorum herhangi bir belirtisi yok araştırdım veterinerede götüremiyorum hastalıktan dolayı biraz halsiz geliyo gözüme ama yemek yemesinde kakasında falan herhangi bir sorun yok bulaşsa tedavisi var mı , ölümle sonuçlanmaz değil mi ? Çok çok korkuyorum aşırı stres oldum ona bir şey olursa diye


7 CEVAP

Zeynepulku
Zeynepulku

120944

Bizlerdeki covid onlara geçmiyor.


Mehmetkr
Mehmetkr

13737

Köpeklerde insanlardakinden çok daha hafif geçiyor kedilerde de aynıdır heralde


Kedilerdeki corona kedilere bir zararı yok çoğunun vücudu antikorlar üretip coronayı atlatabiliyor ama durum şu ki kedinin vücudunda corona herhangi bir bağışıklık düşüklüğü stres vb gibi durumlarda yüzde üç ihtimalle fib hastalığına dönüşme olasılığı var olayın kötü yanı bu zaten. Fib ise kedilerde ölümcül bir hastalıktır tedavisi çok zordur. Biraz araştırın görürsünüz zaten. Ama sizden ona bulaşır mı gerçekten bu konuda bir fikrim yok. Bence siz her ihtimale karşı ona yaklaşmayın. Evde başkası varsa bir süre onunla başkası ilgilensin.


Verdatrtp
Verdatrtp

12463

İnsanlardan kediye geçmiyor diye biliyorum. Herhangi bir belirtisi yok diyorsunuz zaten sağlıklı ise neden endişeleniyorsunuz anlamadım. Aynı zamanda kedilerden de insanlara geçmiyor. Daha bugün gittim veterinere corona testi yaptırmak için kedime neyse ki negatif çıktı, veteriner iştahsızlık ve zayıflama, karında şişlik, öksürük, göz yaşarması, nefes almada zorluk çekme ve hapşırma gibi belirtileri oluyor dedi tedavisi ve coronayı tamamen atlatmaları da zormuş sanırım. Tabi taşıyıcı olanlarda ölüm tehlikesi olmuyor.


aylinceyda
aylinceyda

14266

Öncellikle geçmiş olsun. Uzmanlar ve veterinerlerin çoğu Corona’ya yakalandıysanız evcil hayvanınızla pek yakınlık kurmamanızı ve mesafesinizi sınırlandırmanızı öneriyor. Bizlerden hayvanlara geçmediğine dair her hangi bir kesin kanıt yok. Onların geçirdiği corona bize geçmiyor fakat bizim onlara bulaştırma ihtimalimiz bulunuyor diye biliyorum. Amerika’da birkaç evcil kedi de COVİD-19 tespit edildiği söylenmişti. Araştırmalar da yapılmıştı. Ama dediğim gibi kesin bir kanıt yok. Yine de kedinizden uzak durmanızda fayda var.


Succubus
Succubus

10113

ben de şu anda evde pozitifim kedim de yanımda. kediye geçme durumu sadece amerikada görüldü, pensilvanyada. o civarda oluşan bir mutasyon muhtemelen. bu risk bizim ülkemizde yok. hızlı mutasyona uğrayan bir virüs olduğu için her yerde yaşanan hastalık değişiklik gösterebiliyor. yani araştırırsan artık evet evcil hayvanlara geçebilidiğini göreceksin ama bu durum bizim için çok büyük ihtimalle bir risk değil. hani milyonda bir ihtimalle ülkede öyle bir mutasyon geçirip, bu sana denk gelmiştir ancak ki inan bana neredeyse imkansız.
Çakıl sarılıp uyumayı seven bir kedi değil, ayakucunda yatar genelde, işime geldi bu durum benim. evde bütün gün zaten uzak duruyor gece de ayakucumda yatıyor. halsizlikten ziyade sıkıntı olabilir durumu. çünkü bizim evde de bir anormallik var özellikle dün biraz ağrım vardı. onu görünce iyice duruldu. normalde her dakika ilgi görürdü, şimdi tuvalete giderken bile yorulabildiğim için bu durum da pek mümkün değil. evin düzeni değiştiğinde ister istemez kediniz de farklı davranıyordur.


Soruya cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Üye Ol Giriş Yap

  • 170 Görüntüleme
  • 7 Cevap
  • 0 Pati

SORUNUZ MU VAR?

Uzmanlardan ve diğer üyelerden faydalı cevaplar almak için:

Yeni Soru Sor
HAYTAP & PETLEBI
BARINAKLARA BAĞIŞ
BUGÜNE KADAR 32557 KG MAMA BAĞIŞLANDI

BENZER SORULAR