Günün Fırsatları Barınaklara Bağış Veteriner Klinikleri Soru Cevap Blog Fotoğraf Yarışması

TÜRKİYE'DE WHISKAS

britishoglum
britishoglum

3695 Puan

Arkadaşlar merhaba. Yabancı arkadaşlarımın çoğu kedisine Whiskas veriyor. Ben hiç kullanmadım bu mamayı ama Türkiye'de neredeyse bu mamayı hiç kimse sevmiyor. Yurtdışında bu mama çok tercih edilirken Türkiye'de neden böyle? Merak ediyorum


28 CEVAP

Alaracatlover
Alaracatlover

115743

Bunun genel nedebi (bence) çoğu yabancının içeriğe bakmayıp marketten alışveriş ederken almaları


epiglottis
epiglottis

139121

Gerci hayvan deneyi yapiyor diyolar, 100 lira da olsa almam yani


srplzngl
srplzngl

113653

o seviyor bu sevmiyor meselesi değil. kedinizin ne yemesi ne yememesi gerektiğini bilmek sizin sorumluluğunuzda.


ve evet mars, hill’s ve türevlerine ödediğiniz para başka hayvanların canına mâl oluyor. tabii aynı zamanda sizin hayvanınızın da ömrünü tüketiyor.


TATA4242
TATA4242

116653

Yerin dibine sokulan mama değil,en çok alınan mamalar,Pelagos,Tropikal,Hermospet gibi firmaların alt segmentdeki ürünleri.Avrupada insanlar Purina,Whiskas,Royal Canin gibi ürünleri ucuz olduğundan alıyor.Yani bizde Pawpaw,Jungle gibiler,sadece markalar.Bizim sürekli dediğimiz şey ise,niye whiskas,ucuz mu?Elbette değil,aynı özelliklerde et içeren mama bile bulanabilirken,içerik bilgisini bile doğru düzgün yapmayan bir mamayı ve içinde onca gereksiz gıda barındıran ürünü almak,akla ve mantığa sığmıyor.Yani elin oğlu Purina markasını,marketten bizdeki Goody gibi alıyor ve kullanıyor.Biz ise onca para döküp,bu marka diye,kedinize Goody vermeyin,diyoruz.Paranız cebinizde kalsın,çöpe atmayın diyoruz.Kediniz hastalanınca cebinizde para olsun,parasız kimse bakmaz diyoruz.Proplan mama alıpda,bu ürüne gereksiz bunca para döken biri,soru kısmına,vet.hekime götürmeyip,acil yardım yazmasın diyoruz.Bakın benim şahıslarla işim yoktur.Ben herkesin iyiliğini isterim.Cebinizde 500 tl varsa hepsini mamaya vermeyin,aynı kiloda Proplan yerine et içeren Matisse,Mystic veya Klicker seçin.Acil bir durumda,cebinizde para bulunsun.Yoksa banane kim ne almış ne yapmış.


srplzngl
srplzngl

113653

@ladyandcat


fikirlere saygım sonsuz ama bu “fikir” meselesi değil. bir kedinin yemesi ve yememesi gereken şeyler okuyup eden insan için gayet açıktır. bu yüzden evet, whiskas ve türevlerini satın alan insanların tamamında sorun var. ister italyan olsun ister amerikan. kendi sağlığına dahi dikkat etmeyen, yediğini içtiğini ve yedirdiğini içirdiğini sorgulamayanlar var. çünkü bilmiyorlar, araştırmıyorlar, öğrenmiyorlar. hadi kedi biyolojisini geçtim, diyelim ki içerik çok iyi , kuru mama denilen şeylerin tamamı da kedilerin temel gıdası olmaya uygun falan filan, peki whiskas yiyen hayvanların yaşadığı hastalıklar n’olucak? okuyoruz sürekli internette. yok kedimin böbreğine bir şey oldu, yok kedimin idrar yolları tıkandı. bunlar hep whiskas hakkında duyduklarımız.
bu denetleyici kurumlara ve markaların etiketlere yazdıklarına da güveniyordunuz önceki yazdıklarınızdan hatırladığım kadarıyla. bu yüzden buyrun link:


https://truthaboutpetfood.com/dehydrated-garbage-and-other-absurd-legal-feed-ingredients/


sarmanbirkedi
sarmanbirkedi

14913

Alternatif tipla sadece kendinizi oldurursunuz. Baş ağrısı,grip,karin agrisini gecirebilirsiniz. Ama daha büyük hastalıkları bilmem ne otu bilmem ne kürü bilmem ne otuyla tedavi edemezsiniz. Alternatif tip diye bir bilim yoktur olamaz


sarmanbirkedi
sarmanbirkedi

14913

Yurt dışında derken hangi ülkede? Bir de mars petin ( ayni zamanda rc ureticisi) hiçbir maması güzel değil yani o paraya çok daha iyileri varken whiskas bence devede kulak.


sekerfare21
sekerfare21

11466

Yabancı sitelerdeki değerlendirmelere ve yazılara baktım ama öven görmedim. Yurtdışında da en az buradaki kadar yerilmiş.
Ben de kızıma iyi mama-kötü mama ayrımını bilmediğim ilk üç ay Whiskas verdim. Daha sonra daha iyi bir mamaya geçtim ve arada kesinlikle gözle görülür bir fark var. Kedim eskiden kendim için hazırladığım yemeklere de bulaşırdı, ne kadar yese de doymazdı ama artık ne benim yemeklerime karışıyor ne de düzensiz yiyor. Tüylerinde de yumuşama var aynı şekilde gözlerinde de bir parlaklık var artık.
Kısacası iyi mama-kötü mama ayrımının abartılmadığını düşünüyorum.


sekerfare21
sekerfare21

11466

Benim de bahsettiğim buydu. İçeriğe bakılması gerektiğini bilmediğimden ve iyi reklam yaptığı için adını herkese duyurmayı başardığından Whiskas kullandım ben de bir süre.


epiglottis
epiglottis

139121

Yurtdisinda muhtemelen her markette var ve aşiri ucuz. Bu yuzden kullaniyorlardir. Burda da 15 kilosu 100 tl falan olsa alirdim


Soruya cevap yazabilmek için üye girişi yapmalısınız.

Üye Ol Giriş Yap

  • 354 Görüntüleme
  • 28 Cevap
  • 1 Pati

SORUNUZ MU VAR?

Uzmanlardan ve diğer üyelerden faydalı cevaplar almak için:

Yeni Soru Sor
HAYTAP & PETLEBI
BARINAKLARA BAĞIŞ
BUGÜNE KADAR 23359 KG MAMA BAĞIŞLANDI

BENZER SORULAR